Oferta dla wspólnot

Wybór odpowiedniego zarządcy/administratora to najtrudniejsze z zadań stojących przed Właścicielami nieruchomości i Zarządami Wspólnot Mieszkaniowych. To od tej decyzji zależy, czy ich codzienne życie zdominuje troska o bieżące sprawy i finanse związane z funkcjonowaniem nieruchomości, czy też będą w niej po prostu mieszkać.

 

Kołobrzeska Spółdzielnia Mieszkaniowa

od 1 stycznia 2025 roku oferuje usługi w zakresie

zarządzania/administrowania nieruchomościami

mieszkaniowymi w oparciu o obowiązujące przepisy

prawa.

 

SZCZEGÓŁOWA OFERTA KOMPLEKSOWEJ OBSŁUGI WSPÓLNOTY MIESZKANIOWEJ OBEJMUJE:

 

W ramach obsługi administracyjnej oferujemy:

  • Zawiadamianie właścicieli o zmianie administratora;
  • Reprezentowanie wspólnoty mieszkaniowej „na zewnątrz” przed organami administracji państwowej i samorządowej;
  • Reprezentowanie wspólnoty w stosunkach między właścicielami;
  • Opracowywanie umów w zakresie obsługi technicznej oraz eksploatacyjnej nieruchomości wspólnej, ich zmiana, rozwiązanie w imieniu i na   rzecz wspólnoty mieszkaniowej;
  • Zawierane umów ubezpieczenia nieruchomości wspólnej;
  • Prowadzenie i ewidencjonowanie lokali, bieżące aktualizowanie dokumentów w teczkach lokali, weryfikacja stanu prawnego i faktycznego       lokali;
  • Przygotowywanie wniosków i dokumentacji niezbędnych do zaciągnięcia kredytów bankowych;
  • Pomoc w uzyskaniu kredytów z dofinansowaniem przez BGK (kredyt termomodernizacyjny kredyt remontowy);
  • Prowadzenie bieżącej korespondencji w imieniu zarządu wspólnoty mieszkaniowej;
  • Zapewnienie obsługi eksploatacyjnej nieruchomości;
  • Zlecanie i nadzór usług utrzymania w należytym porządku i czystości pomieszczeń i urządzeń służących wspólnego użytku mieszkańców     wraz  z  terenem przynależnym do nieruchomości;
  • Wynajem części wspólnych nieruchomości zgodnie z podjętymi uchwałami oraz zawieranie stosownych umów w tym zakresie;
  • Bieżące kontrolowanie i nadzór nad sposobem wykonywania obsługi zleconej dostawcom i kontrahentom;
  • Egzekwowanie uprawnień właścicieli z tytułu gwarancji i rękojmi na części wspólnej nieruchomości oraz innych zobowiązań dotyczących     części wspólnych nieruchomości;
  • Zwoływanie, przygotowywanie i obsługa zebrań wspólnoty mieszkaniowej;
  • Powiadamianie właścicieli o podjętych uchwałach;
  • Opracowywanie aktów normatywnych Wspólnoty ( statutów, regulaminów);

   W ramach obsługi technicznej oferujemy:

  • Prowadzenie książki obiektu budowlanego oraz przechowywanie dokumentacji technicznej nieruchomości;
  • Zlecanie wyspecjalizowanym podmiotom wykonywania bieżących konserwacji, a także drobnych napraw umożliwiających właścicielom   korzystanie z urządzeń i instalacji stanowiących wyposażenie nieruchomości wspólnej;
  • Likwidowanie awarii instalacji i urządzeń w części dotyczących nieruchomości wspólnej oraz usuwanie ich skutków,
  • Pomoc mieszkańcom w zakresie usuwania awarii powstałych w ich lokalach (na koszt właściciela lokalu);
  • Przeprowadzanie wymaganych przepisami prawa przeglądów nieruchomości i urządzeń stanowiących jej wyposażenie;
  • Poszukiwanie wykonawców (w uzgodnieniu z zarządami wspólnot) robót budowlanych, przedkładanie najkorzystniejszych ofert, negocjowanie   warunków i cen zawieranych umów.
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

 

 

W ramach obsługi księgowej oferujemy:

  • Obsługa rachunku bankowego oraz dokonywanie rozliczeń w ramach udzielonego pełnomocnictwa;
  • Lokowanie nadwyżek środków pieniężnych na lokatach bankowych;
  • Prowadzenie rachunkowości wspólnoty zgodnie z przepisami Ustawy z dn. 24.06.1994r. o własności lokali;
  • Ujmowanie zdarzeń księgowych w porządku chronologicznym i systematycznym;
  • Przygotowywanie indywidualnych zawiadomień dla właścicieli o zmianach w opłatach;
  • Pobieranie i rozliczanie wnoszonych przez właścicieli zaliczek na poczet kosztów mediów rozliczanych indywidualnie.
  • Pobieranie i rozliczanie wnoszonych przez właścicieli zaliczek na poczet kosztów zarządu nieruchomością wspólną;
  • Szczegółowe prezentowanie kosztów zarządu nieruchomością wspólną, ponoszonych przez wspólnotę;
  • Ścisłą współpracę z zarządami wspólnot mieszkaniowych w zakresie analizy ponoszonych kosztów;
  • Prowadzenie rozliczeń – w szczególności kontrola prawidłowości otrzymywanych od usługodawców faktur, rachunków, a także   dokonywanie płatności na rzecz dostawców;
  • Sporządzanie rocznych sprawozdań finansowych;
  • Składanie do właściwego Urzędu Skarbowego deklaracji CIT i PIT;
  • Przygotowywanie projektów rocznych planów gospodarczych zarządzania nieruchomością wspólną;
  • Prowadzenie pozaksięgowej ewidencji kosztów zarządu nieruchomością wspólną;
  • Archiwizowanie dowodów księgowych;
  • Windykacja należności (wezwania do zapłat, kierowanie powództw do sądu, wnoszenie do komorników wniosków o wszczęcie   egzekucji

 

Serdecznie zapraszamy do kontaktu.

sekretariat@ksmkolobrzeg.pl

tel. 9435260-31 wew.119,131

Z wyrazami szacunku

Zarząd Kołobrzeskiej Spółdzielni Mieszkaniowej